پرینتر SLS
نوشته شده توسط : حجت عسکری

وقتی که قصد دارید برای SLS پباده سازی فرمائید خوب میباشد برای بهبود کیفیت کلی کالا خویش سفارش های ذیل را در حیث بگیرید:
Selective laser Sintering (SLS) یک فناوری بر طبق پودر میباشد که با استعمال از توان پرتو لیزر، ذرات پودر پلیمر را می ریزد، تا قطعات را به طور لایه لایه چاپ نماید. اسکنر 3 بعدی چاپ سه بعدی SLS به جهت اینکه میتواند قطعات قدرتمند و کاربردی ساخت و ساز نماید آیتم اتکا مهندسین و ساخت کنندگان در صنعت های متفاوت است.

در‌این نوشته‌ی‌علمی پروسه پخت لیزر انتخابی یا این که به عبارتی SLS را گزینه ارزیابی قرار میدهیم:
یک کدام از دلایلی که‌این فناوری را دوستداشتنی نموده است هزینه معدود، بهروه وری بالاو مواد ثبت شد‌ه‌است. با استعمال از این پزینتر می قدرت مثال سازی سریع، ایجاد کرد قطعات کوچک و تعالی، تشکیل داد قطعات سفارشی و ... را جاری ساختن بخشید. جدیدا پیشرفت های متعددی در ماشین آلات، فیلامنت و نرم‌افزار گردیده‌است که به افزایش عملکرد SLS نیز امداد می نماید.

پرینترSLS
پروسه عمل
چاپ
پودر به طور یک لایه نازک در بالای مرتبه و در درون محیط ایجاد کرد پخش می گردد. چاپگر پودر را گرم می نماید تا لیزر بتواند خوب آن را بپاشد. لیزر مقطعی از سبک سه بعدی را کپی می نماید و ذرات پودر را دقیقا به به عبارتی جای میپاشد. ذرات به طور مکانیکی به هم متصل می گردند تا یک بخش جامد ساخت خواهد شد. آن گاه درجه با یک لایه در محیط ایجاد کرد حدود 50 تا 200 میکرون تحت میاید و این عمل را برای هر لایه تکرار می نماید تا قطعه بی نقص خواهد شد.
خنک سازی
بعداز عملیات چاپ قطعه می بایست یه خرده در درون محیط چاپ و یه خرده در بیرون از چاپگر خنک گردد تا قطعه در شرایط اساسی باقی بماند و از تولید تاب در قطعه دوری گردد.
پردازش
قطعه پرینت گردیده پس از چاپ از محیط ایجاد کرد غیر وابسته می‌شود و پودر های مازاد آن برطرف میگردد و قطعه منزه میگردد. پودر اضافه را می قدرت مجدد بازیافت کرد. در برخی از مواقع قطعه چاپی به پردازش بیشتری نیز نیاز داراست.
سطح قطعاتی که با SLS چاپ می‌شوند معمولا موقعیت دانه ای دارا‌هستند، البته هیچ خطی در لایه ها چشم نمی‌شود. عملیات Media blasting یا این که Median tumbling برای یک دست خیس شدن سطح سفارش می شود.
SLS برای هندسه های غامض، خصوصیت های داخلی، تحت برش ها، دیواره های نازک و خصوصیت های منفی ایده آل می‌باشند و قطعاتی که با این تکنولوژی ساخته میشوند در‌حد قطعاتی که با تزریق پلاستیک ساخته میشوند بهتر و با استحکام میباشند.

چاپگرSLS
اشکال چاپگرهای سه بعدی SLS
تمامی پرینترهای سه بعدی به طور تقریب با یک شیوه ساخته میگردند و تفاوت مهم میان آن‌ها نوع لیزر، اندازه وسعت تشکیل داد و عدم وضوح آن میباشد و این که پرینترهای متفاوت از روش های گوناگون برای در اختیار گرفتن دما، توزیع پودر و رسوب لایه ها به کار گیری می نمایند.
پودر می بایست در سه مرحله تا سکو حرارت 2 رتبه سانتی گراد گرم گردد تا از تاب خوردگی، تنش و اعوجاج ناشی از گرما کاسته گردد.
مواد چاپ سه بعدی SLS
متدوال ترین ماده برای این نوع چاپگر نایلون میباشد. نایلون یک ترموپلاست مهندسی بسیار حاذق برای ساخت‌و‌ساز مثال های متعدد و قطعات غامض و با دوام بسیار ایده آل میباشد.
قطعات تشکیل‌شده با نایلون در قبال ضربه و ساییدگی مکرر مقاوم می‌باشند و در قبال اشعه ماوراء بنفش، فروغ و روشنایی، گرما، حلال ها، رطوبت، آب و ... نیز مقاومت خیر دارا هستند.





:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: